Budapest 1892-ben két magánvállalattal kötött koncessziós szerződést villamos energia szolgáltatására. A Ganz Villamossági Rt. leányvállalata, a Magya...
A Budapesti Általános Villamossági Rt. 1893-ban megkezdte az áramszolgáltatáshoz szükséges berendezések létesítését. A kazánokat az Eisele József-féle...
Az új műszaki alkotás, a földalatti több szempontból is világelsőnek számított átadásakor. Az egész vasút és maga a járműpark is jóval megelőzte korát...
Ma már nehéz elképzelni, de az emberiség történetének legnagyobb részében esténként szinte teljes sötétségbe borultak a települések. Az utcákat legfel...
Az izzólámpa költséghatékonyságának javítása volt az alapvető feltétele annak, hogy az elektromosság a gázvilágítás által még uralt területen is elter...
A földalatti vasút a villamos energiát a villamos vasutak Kertész utcai központi telepéről kapta kábelvezetéken keresztül. A telepen külön gépcsoport...
Mechwart András Ganz Ábrahám felkérésére kezdett dolgozni az alapítóról elnevezett gyárban 1859-től, majd annak 1874-től 1899-ig a vezetője is lett. M...
Zipernowsky Károly szervezte meg a villamos osztályt a Ganz-gyárban, ahol a magyar elektrotechnikai ipar úttörőjévé vált. Munkába állását követően néh...
Siemens 1887-ben alapította első magyarországi vállalatát Budapest közlekedésének kiépítésére. A Siemens és Halske cég már ebben az évben megépítette ...
A Ganz-gyár mérnökei, név szerint Zipernowsky Károly, Déri Miksa és Bláthy Ottó Titusz iparilag is gyártható kivitelben megtervezte a transzformátort,...
A Ganz-gyárban 1894-ben szerették volna bevezetni az indukciós motorok hazai gyártását, amivel Kandó Kálmánt bízták meg. A mérnöknek néhány hónap alat...
Bánki Donát 17 éven át tevékenykedett a Ganz és Társa Vasöntöde- és Gépgyárban, eleinte konstruktorként, az utolsó nyolc évben főmérnökként....
A villamost dr. Ernst Werner von Siemens találta fel és 1879-ben mutatta be a nagyközönségnek. Budapesten a zürichi műegyetemről hazacsábított Asbóth ...