Megnyitásakor a földalatti vasút teljes hossza 3688,76 méter volt, amiből 3225,56 méter a föld alatt és 463,2 méter a felszínen haladt. A vonalon 11 megállót alakítottak ki, ebből kettőt a felszínen a Városligetben, kilencet pedig az alagútban.
A Ferencz József Földalatti Villamos Vasút (FJFVV) 19 kocsival látta el a forgalmat, de valójában 20 kocsija (a 20. egy szalonkocsi) volt a cégnek: 10 amerikai fenyőléccel burkolt favázas barna és 10 acélvázas sárga színű kocsi járt a földalatti vonalán, mely a két egykori budapesti cég összefogásának volt köszönhető. A földalatti kocsik egyenlő arányban voltak sárgák és barnák. A járművek a budapesti Schlick gyárban készültek, a villamos-berendezéseket a Siemens szállította. Az eredeti kocsik 1973-ig jártak, reggel hat órától este negyed tizenkettőig. (A Millenniumi Kiállítás ideje alatt éjjel 1 óráig közlekedtek a kocsik.)
Beszédes adat, hogy a májusi megnyitás után év végéig – csak ebben a nyolc hónapban – 3 millió utas utazott a földalattin.